Wyprzedaz

Czym powinny charakteryzować się wykładziny w obiektach handlowych?

Czym powinny charakteryzować się wykładziny w obiektach handlowych?

Wszystkie pomieszczenia – w tym również pomieszczenia o charakterze usługowym – charakteryzują się inną specyfiką użytkową. Są takie pomieszczenia, które wymagają wykładziny sportowej, inne akustycznej albo o podwyższonych właściwościach antypoślizgowych, jeszcze inne rozpraszającej czy też prądoprzewodzącej. Sklepy, butiki, galerie handlowe, punkty usługowe, pit-stopy – są to wszystko miejsca związane z handlem i obsługą klientów, zazwyczaj o dużym natężeniu ruchu. Tego typu miejsca również wymagają wykładziny specjalistycznej.

Podstawowe kryteria są oczywiste: wykładzina powinna posiadać atest higieniczny, być trudnopoślizgowa i być trudnopalna. Zawsze najważniejsze jest zdrowie i bezpieczeństwo. Wybrana podłoga powinna zostać zamontowana w fachowy sposób, zgodny ze sztuką budowlaną, spełniający wymagania postawione przez Straż Pożarną, Sanepid czy Specjalistę BHP. Nie może być śliska, nie może posiadać wzoru czy faktur uniemożliwiających poruszanie się po niej, nie może nigdzie odstawać od podłoża, nie może wydzielać intensywnego zapachu, ani żadnych substancji szkodliwych, nie może reagować na zmiany temperatury, nie może wchodzić w reakcje z powszechnie stosowanymi środkami higienicznymi.

Placówki związane z obsługą w zakresie sprzedaży materiałów lub usług czerpią zyski głównie z obecności klientów. Właścicielom takich lokali zapewne nie zależy na częstych remontach, naprawach uszkodzonego podłoża, praniu lub polimeryzowaniu wykładziny. Wiąże się to z zamknięciem obiektu, czyli brakiem przychodu. Wybrana wykładzina powinna być zatem wytrzymała, prawidłowo dostosowana do przewidywanego natężenia ruchu. Kluczowy jest również sposób utrzymania podłogi w czystości. Przy dużym natężeniu ruchu nie powinno to być uciążliwe dla personelu, a zarazem wyglądać estetycznie w każdych warunkach.

Jeszcze jedna ważna kwestia, to design i styl wybranej wykładziny. Dla sklepów, butików, galerii podłoga często jest subtelnym tłem, mającym za zadanie wyeksponować to, co w danym miejscu jest oferowane. Powinno ona zatem współgrać z wystrojem wnętrza, meblami, oświetleniem, stolarką. Klimat i charakter miejsca użytkowego powinien sugerować, jaki styl podłogi zastosować w danym miejscu. Współpraca z projektantem lub firmami specjalizującymi się w danej dziedzinie z pewnością pomoże w dokonaniu prawidłowego wyboru.

 

 

Polecamy: Tajima Corso, 2tec2, Flotex, Marmoleum

 

Zobacz więcej propozycji na www.obiektowe.pl

logo